Maximize your profits with our premium versions or

Pressroom

Nederlandse social media start-up Geotender overgenomen

Rotterdam, 30 December 2012 - Het jonge Geotender – dat sociale media gebruikers visueel op locatie(s) laat communiceren – is door de beide Rotterdamse oprichters verkocht aan het eveneens Rotterdamse Ranshuijsen van Loon. Deze ontwikkelaar van ‘mensvriendelijke software’ participeerde al als investeerder in het mede door Foursquare positief ontvangen initiatief.

“Sociale media moeten socialer kunnen” bleek anno 2010 een goed uitgangspunt voor het bedrijfsplan van Geotender’s oprichters Xen Buijs en Martijn Venrooy. Hoe goed werd al snel duidelijk door de internationale interesse van bijvoorbeeld de Belgische Persgroep en positieve erkenning van grote partijen als Foursquare en Facebook. Deze succesvolle ontvangst was voor Ranshuijsen van Loon voldoende aanleiding om een nauwe samenwerking aan te gaan met Geotender zodat het veelbelovende initiatief met een gezamenlijke inzet van kennis en middelen tot volle wasdom ontwikkeld kon worden.

Verdere internationale uitrol

Na een periode van aanpassingen en praktische pilots is Geotender inmiddels klaar om nationaal en internationaal te worden ‘uitgerold’. Volgens Xen Buijs het ideale moment voor hem en vennoot Venrooy om de verdere, voornamelijk commerciële ontwikkeling van Geotender over te laten aan het bedrijfs- en financieel technisch forser uitgevoerde Ranshuijsen van Loon. “Als conceptmakers zijn wij voornamelijk geïnteresseerd in het opzetten en ontwikkelen van mogelijk succesvolle (sociale) media-ideeën. De verdere ‘marktgang’ laten we graag over aan partijen met meer slagkracht op dat gebied. De overname door Ranshuijsen van Loon is in dat opzicht de meest logische, economische stap in de ontwikkeling van Geotender’s marktpotentieel.”

Voor Rim Ranshuijsen is “Geotender een aanwinst voor de al goed gevulde ‘portfolio’ en vormt de internationale naamsbekendheid een uitstekende springplank voor de grensoverschrijdende aspiraties van Ranshuijsen van Loon.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Xen Buijs, mede oprichter Geotender via email xen@geotender.com of via 06 244 49 449. Tevens kunt contact opnemen met Rim Ranshuijsen via rim@renvl.nl of via 010 452 11 75. (http://www.renvl.nl)
Download de perskit

In the news